سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تابستان 1386 -


درباره نویسنده
تابستان 1386 -
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
تابستان 1386
پاییز 1385


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
تابستان 1386 -

آمار بازدید
بازدید کل :65976
بازدید امروز : 2
 RSS 

Login خودکار در ویندوز xp

فرض کنیم شما تنها کاربری هستید که از سیستم‌تان استفاده می‌کنید. اگر شما ویندوز xp را طوری تنظیم کرده‌اید که هر بار باید با پسورد وارد آن شوید و یا اینکه هربار صفحه Logon بی دلیل ظاهر می‌شود با این آموزش می‌توانید کاری کنید که ویندوز XP به صورت اتوماتیک و مستقیم و بدون درخواست پسورد وارد حساب کاربری شما (Account شما) شود.

فقط توجه داشته باشید که این آموزش فقط برای افرادی مفید خواهد بود که به تنهایی از سیستم‌شان استفاده می‌کنند و سیستم کاربر دیگری ندارد، در غیر اینصورت، تمام کاربران می‌توانند بدون هیچ ممانعتی به حساب شما دسترسی پیدا کنند.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا از طریق منوی Start برنامه Run را اجرا کنید.

2- سپس در آن تایپ کنید control userpasswords2 و بعد کلید Enter را بزنید. با این کار برنامه User Accounts باز می‌شود.

3- در صفحه‌ای که باز می‌شود، حساب کاربری را که می‌خواهید به عنوان حساب اصلی و ابتدایی در نظر گرفته شود انتخاب کنید ( آن را Highlight کنید).

4- بعد از این کار تیک کنار عبارت User must enter a user name and password to use this computer را حذف کنید.

5- سپس روی دکمه Apply کلیک نمایید. سپس یک پیغام نمایش داده می‌شود که برای تأیید پسورد کاربری که انتخاب کرده‌اید می‌باشد. پس از تأیید روی دکمه Ok کلیک نمایید.

بعد از یک بار Restart کردن سیستم، تغییرات اعمال می‌شود.



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


ابزارهای جدید فتوشاپ CS3 Extended

فتوشاپ CS3 Extended شامل تمامی ویژگی‌هایی است که فتوشاپ CS3 دارد. اما مجموعه جدیدی از ابزارها و قابلیت‌ها را برای یکپارچگی مدل‌های سه بعدی، ویدیو و انیمیشن، و تحلیل و سنجش تصویر را در بر می‌گیرد.

در CS3، شرکت Adobe کار بسیار خوبی انجام داده به این صورت که در رابط کاربر پیشرفت‌هایی را به وجود آورده بدون آن که از ظاهر آشنای همیشگی چندان دور شود. اکثر عناصر اختصاصی فتوشاپ Extended به خوبی با فتوشاپ استاندارد یکپارچه گردیده‌اند.

 

ویرایش الگو و ترکیب سه بعدی

فتوشاپ CS3 Extended اکنون می‌تواند اشیاء سه بعدی از قبیل OBJ، 3DS، U3D (Acrobat 3D)، KMZ (Google Earth)، و COLLADA (فایل‌های XML که اغلب برای بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند) را وارد و دستکاری کند. در حالی که این فرمت‌ها همگی معمول و مفید هستند، حذف DWG – محبوب‌ترین فرمت برای تبادل مدل‌های CAD (طراحی به وسیله‌ی کامپیوتر) – خودنمایی می‌کند.

وارد نمودن یک شیء سه بعدی به درون یک فایل آسان است: کافی است از گزینه Open در منوی File برای یافتن و انتخاب شیء سه بعدی‌تان استفاده کنید. مدل سه بعدی به صورت خودکار در لایه فتوشاپ خود گشوده می‌شود. لایه‌های حاوی اشیاء سه بعدی می‌توانند در کنار لایه‌های دو بعدی درون یک فایل قرار داشته باشند. به علاوه شما می‌توانید مدل را درست همانند هر برنامه سه بعدی دیگر تغییر اندازه دهید، بچرخانید، و رندر کنید. شما حتی می‌توانید برش‌های عرضی از مدل را به صورت real time ایجاد نمایید و مکان برش‌ها را با یک کنترل لغزنده تنظیم کنید. بر روی کامپیوتر من (یک MacBook Intel Core 2 Duo با دو گیگابایت رم)، کارآیی چشمگیر بود. من در هنگام چرخش، ایجاد برش عرضی، و جابجایی مدل با هیچ گونه مشکلی مواجه نشدم.

Photoshop Extended دو راه برای اداره نحوه مشاهده مدل ارائه می‌نماید: Camera Tool و Object Tool. اولی یک پرسپکتیو متفاوت از شیء ایستا را به مشاهده کننده ارائه می‌دهد در حالی که دومی در واقع شیء را جابجا می‌کند. Camera Tool این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که دوربین را که در حال مشاهده مدل در پرسپکتیو سه بعدی است جابجا کنید. شما می‌توانید این ابزار را برای حرکت در اطراف شیء، گذر از میان یک صحنه، یا مشاهده یک صحنه از جهت دلخواه به کار ببرید.

فتوشاپ محصول شرکت Adobe

Object Tool به شما امکان چرخاندن خود شیء را می‌دهد. شما می‌توانید فیلد view را برای شبیه‌سازی لنزهای مختلف دوربین تنظیم نمایید (اگر قصدتان این باشد که یک تصویر را با یک پس‌زمینه یا صحنه دو بعدی زیرین match کنید). به یاد داشته باشید که فقط خود مدل یا view مدل خواهد چرخید – نه لایه‌ها و عناصر دو بعدی زیرین.

اگر مدل سه بعدی شما در بر دارنده الگوها (texture) باشد، فتوشاپ Extended آنها را حفظ می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از بخش Layers به الگوهای مختلف دسترسی یابید و آنها را درون فتوشاپ با استفاده از ابزارهای دو بعدی برنامه ویرایش نمایید. پس از آن که عمل ویرایش را انجام دادید، فتوشاپ Extended به صورت خودکار مدل‌های سه بعدی را به همراه map الگوی جدید به روز رسانی می‌کند. هنگامی که شما مدل‌های سه بعدی را از فتوشاپ با یک فرمت سه بعدی تولید نمودید، الگوهای ویرایش شده به همراه مدل نگه داشته می‌شوند.

 

Enhanced Vanishing Point با 3D

فتوشاپ CS2 در بر دارنده یک ویژگی به نام Vanishing Point است که به شما امکان استفاده از سطوح سه بعدی بر روی تصاویر دو بعدی را می‌دهد. برای نمونه، شما می‌توانید یک تصویر از یک ساختمان را باز کنید و از سطوح سه بعدی بر روی سطوح مختلف آن استفاده کنید تا در هنگام استعمال یا دستکاری الگوها و تصاویر، پرسپکتیو را به درون عکس وارد نمایید.

اما، فتوشاپ CS2 فقط این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که سطوح را در یک نسبت زاویه 90 درجه لینک کنید. فتوشاپ Extended زوایای بی شماری را از طریق یک لغزنده Angle Control فراهم می‌‌آورد، بنابراین شما می‌توانید اکنون الگوها و تصاویر را برای چندین سطح به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهید. به عنوان نمونه، با استفاده از فیلتر Vanishing Point، شما می‌توانید یک تصویر مسطح را اطراف تصویر یک بسته یا جعبه بپیچید. فتوشاپ، پرسپکتیو زیرین و هندسه جعبه را درک می‌نماید، و تصویر یا الگو را به گونه‌ای که انگار یک عنصر سه بعدی است مورد استفاده قرار می‌دهد.

فیلتر Vanishing Point بخشی از برنامه فتوشاپ استاندارد است. اما، در فتوشاپ Extended، آن به نحوی پیشرفت کرده است که همین که شما فیلتر مزبور را به کار بردید، می‌توانید تصویر حاصل شده را به یک لایه فتوشاپ یا به یک فایل مدل سه بعدی بفرستید.

 

ابزارهای سنجش و تحلیل تصویر

در فتوشاپ Extended، شما می‌توانید همچنین ابعاد یک مدل را با استفاده از Measure Tool بسنجید. اگر شما بتوانید یک اندازه را به بخش‌های یک تصویر یا مدل نسبت دهید، می‌توانید اندازه سایر بخش‌‌های آن را به دست آورید. برای نمونه، شما می‌توانید تصویر یک ساختمان را وارد کنید، فیلتر Vanishing Point را بر روی آن به کار ببرید، یک بعد مشخص از تصویر را وارد نمایید، از قبیل بعد یک در یا یک پنجره، و سپس اندازه‌های هر بخش دیگری از ساختمان (از قبیل طول، عرض، یا عمق) را تولید کنید. یا، در هنگام کار با یک تصویر دو بعدی همچون پلان یک اتاق یا یک اشعه X، شما می‌توانید از Ruler Tool یا هر یک از ابزارهای انتخاب به منظور تعیین سایر ابعاد و نواحی بر مبنای آن بعد واحد مشخص استفاده نمایید.

همین که اندازه‌ها محاسبه شدند، شما می‌توانید آنها را با استفاده از Measurement Log جدید درون قالب جدولی ثبت نمایید، که داده‌هایی از قبیل عرض، طول، مساحت، واحدها، مقیاس، نام فایل و غیره را نگهداری می‌کند. Measurement Log ماندگار است یعنی logهای فایل‌های تصویری متعدد را نگه خواهد داشت. شما می‌توانید همچنین logهای سنجش را در قالب یک صفحه گسترده (spreadsheet) تولید نمایید.

Photoshop CS3 Extended

ویدیو، انیمیشن، و نقاشی

فتوشاپ Extended می‌تواند فایل‌های ویدیویی را وارد نماید، و وارد نمودن یک ویدیو به سادگی افزودن یک لایه جدید و انتخاب یک فیلم است، که به عنوان یک Video Layer درون پانل Layers ظاهر می‌شود. واردسازی (Importing) در فتوشاپ Extended بسیار سریع است، مثلا در صورت استفاده از یک فیلم QuickTime هشت دقیقه‌ای تنها چند ثانیه وقت برای این کار صرف می‌شود. شما سپس می‌توانید از پالت جدید Animation (Timeline) برای کنترل فریمی که مشغول کار بر روی آن هستید استفاده کنید. شما می‌توانید از لایه‌های تنظیم غیر مخرب برای فریم‌های متعدد استفاده کنید و لایه‌های گرافیکی را به برخی یا همه فریم‌ها بیافزایید. پالت Animation همچنین شما را قادر به استفاده از تک تک فریم‌ها درون لایه‌های واحد می‌نماید، از این رو شما می‌توانید ویدیو را فریم به فریم با ابزارهای آشنای فتوشاپ از قبیل Clone، Text، و Scale ویرایش کنید. و شما می‌توانید از یک فریم به فریم دیگر یا در میان چندین فریم یکباره عمل Clone را انجام دهید. فتوشاپ Extended ابزارهایی از قبیل Duplicate Frame را در خود جای داده است که فرایند نقاشی فیلم‌تان را با انتقال تصاویر از لایه یک فریم پیشین به درون فریم‌های بعدی بسیار تسریع می‌کند. برای مثال، اگر شما یک عنصر به یک ویدیو می‌افزایید، ناچارید آن عنصر را ترسیم کنید، با اختلاف‌های ناچیز، بر روی هر فریم که در آن ظاهر خواهد شد – یک فرایند خسته کننده. کارکرد Duplicate Frame به گونه‌ای است که شما تنها باید بخشی از عنصر را که متفاوت است ویرایش نمایید. این امکان افزوده شده، که به صورت بالقوه بر روی صدها فریم اعمال می‌شود تاثیر شگرفی در صرفه‌جویی زمانی دارد.

اما، واردسازی ویدیو به عنوان یک توالی منجر به تولید یک لایه ویدیویی واحد می‌شود. مجددا، شما با استفاده از پالت Animation (Timeline) می‌توانید یک frame rate را به هر فریم درون لایه نسبت دهید و فریم به فریم ویرایش را انجام دهید. هر ویدیوی ویرایش شده یا ایجاد شده درون فتوشاپ Extended می‌تواند به عنوان یک فیلم با فرمت‌های QuickTime، MPEG-4، یا Adobe Flash Video استخراج شود.

 

تصویرسازی پزشکی

فتوشاپ CS3 Extended می‌تواند فایل‌ها را با فرمت DICOM (Digital Imaging and Communications in Medicine) وارد و تولید نماید. فایل‌های DICOM اغلب شامل یک سری از تصاویر تولید شده از اسکن‌های CAT، فراصوت، و MRI ها می‌باشند. این فایل شامل اطلاعات هدر در مورد ابعاد تصویر، چگونگی ایجاد تصاویر، و اطلاعاتی در مورد بیمار است.

 

پشتیبانی MATLAB

سرانجام، فتوشاپ CS3 Extended در بر دارنده توانایی واردسازی و تولید فرمت فایل MATLAB است. MATLAB یک زبان کامپیوتری فنی و یک محیط برنامه‌نویسی تعاملی برای توسعه الگوریتم، data visualization، تحلیل داده، و محاسبات عددی است. با فتوشاپ Extended، کاربران MATLAB می‌توانند نتایج الگوریتم‌های ایجاد شده در MATLAB را از درون فتوشاپ مشاهده کنند، همچنین می‌توانند تصاویر ایجاد شده و/یا ویرایش شده در فتوشاپ را برای تحلیل‌های بعدی به MATLAB باز گردانند.

 

توصیه برای خرید

فتوشاپ همواره یک نقطه اتکا در حوزه‌های حرفه‌ای مختلف محسوب می‌شده است، اما با فتوشاپ CS3 Extended، برای نخستین بار Adobe مستقیما به حوزه‌های تخصصی معماری، پزشکی، تولید، علوم، و مهندسی وارد شده است، و این یک گام اولیه بسیار مثبت است. این الحاق عالی به خانواده CS3 به راحتی قابل یادگیری و استفاده است، و قابلیت‌های فراوان آن پتانسیل بسیار خوبی را برای استفاده در این حوزه‌های تخصصی دارند. یکپارچگی کامل آن با محصول اصلی، آن را به یک الحاق طبیعی به جعبه‌ابزار هر متخصص فنی تبدیل نموده است.



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


سوالات مربوط به ویندوز ویستا

ویندوز ویستا و ویندوز ایکس‌پی:

- آیا می‌توانم به ویندوز ویستا، ظاهری از یک نسخه قدیمی ویندوز را بدهم؟

بله، می‌توانید برای اینکار باید بر روی دکمه Start با دکمه راست ماوس کلیک کرده و گزینه Properties را برگزینید. سپس گزینه Classic Startmenu را انتخاب کنید. حتی از طریق desktop نیز کارهایی می‌توان انجام داد. اگر بر روی دسک‌تاپ کلیک کرده و گزینه Properties را برگزینید و سپس در بخش Theme قسمت Classic را انتخاب کنید، ظاهری از صفحه نمایشگر XP/2000 برای شما نمایان خواهد شد.

 

- مسئله پشتیبانی برای ویندوز ایکس‌پی به کجا خواهد رسید؟ آیا مایکروسافت آن را قطع خواهد کرد؟

خیر، هنوز نه. مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که مدت پشتیبانی نسخه‌های ایکس‌پی حداقل 5 سال دیگر ادامه خواهد داشت و تا آن زمان و یا حداقل تا سال 2009 به‌روزرسانی‌های دیگری نیز طراحی و ارائه خواهد شد. پس از این مدت، تنها در صورتی باز هم به روز رسانی طراحی خواهد شد، که شرکتی اعلام کند که شکاف امنیتی را پیدا کرده است. اما پس از آوریل 2014 دیگر هیچ کاری انجام نخواهد شد.

 

- آیا نرم‌افزارهایی وجود دارند که تنها با ویندوز ویستا کار کنند و در ایکس‌پی عملکرد نداشته باشند؟

بنا به نرم‌افزارهایی که تاکنون در نسخه‌های ویندوز کار کرده‌اند، می‌توان گفت که نرم‌افزارهایی که در ویندوز ایکس‌پی اجرا می‌شوند، تا مدتی طراحی خواهند شد چرا که میلیون‌ها نفر از کاربران چند سالی از این سیستم عامل ‌استفاده خواهند کرد.

البته عاشقان بازی‌های کامپیوتری باید زودتر شروع به تبدیل نسخه و استفاده از ویندوز ویستا کنند چرا که DirectX 10 تنها برای ویستا وجود خواهد داشت و بازی‌ها نیز می‌توانند از امکانات پورت‌ها بهره‌برداری کنند.

 

- آیا نصب ویندوز ویستا آسان می‌باشد؟

بله، ویندوز ویستا احتیاج به دستورات زیادی از طرف کاربر نداشته و در حدود 30 دقیقه به صورت کامل نصب می‌شود. برعکس ویندوز ایکس‌پی، احتیاج به نصب تمامی درایورها پس از نصب ویندوز ویستا نمی‌باشد. ویندوز ویستا به تنهایی از حدود 15000 دستگاه پشتیبانی می‌کند.

صفحه ظاهری ویستا:

- آیا Aero کار با سیستم عامل را واضح‌‌ تر می‌کند؟

مسائل گوناگونی وجود دارد. از طرفی بعضی از امکانات تنها زیبایی‌های ظاهری را تشکیل داده و از طرف دیگر بعضی از امکانات کار را راحت‌تر می‌کنند.

پنجره‌های شفاف و واضح و همچنین انیمیشن‌های ظریف در هنگام کوچک و بزرگ کردن پنجره‌ها برای چشم لذت بخش بوده و حدودا این امکان را می‌دهند که فهمید پشت پنجره چه خبر است. نوع قلم استاندارد این نسخه نیز قابل قبول‌تر نسبت به بقیه نسخه‌هاست. اگر نشانگر ماوس را بر روی دیواره پایین صفحه حرکت دهید، تمامی نرم‌افزارها برای شما ظاهر می‌شوند و ...

 

- می‌خواهم AeroGlass را غیرفعال کنم. آیا ممکن است؟

مشکلی نیست با دکمه راست ماوس بر روی دسک‌تاپ کلیک کرده و گزینه مربوط به تناسب بخشیدن را انتخاب کنید. سپس گزینه رنگ پنجره و نمایش را انتخاب کرده و در آخر گزینه خصوصیات مربوط به نمایش کلاسیک را انتخاب کنید. در پنجره آخر می‌توانید نمایشگری که Aero نباشد را انتخاب کنید.

 

- چرا گاهی اوقات ویستا خودش Aero را غیرفعال می‌کند؟

این مسئله زمانی پیش می‌آید که ویستا احساس کند برای یکی از نرم‌افزاها احتیاج به کارآیی بیشتری می‌باشد. برای مثال در Notebook ها این مسئله زمانی رخ می‌دهد که باتری ضعیف باشد.

 

- من به دستور Run در منوی Start عادت کرده‌ام!

مشکلی نیست. با دکمه راست ماوس بر روی کلمه Start کلیک کرده و properties را برگزینید. در جای مربوطه به Startmenu در کنار خود گزینه Startmenu دکمه Customize را کلیک کنید. سپس در کنار گزینه Run Command برای فعال شدن آن علامتی بگذارید از این به بعد در منوی Start ظاهر خواهد شد. البته در این قسمت، تنظیمات جدید بسیاری را خواهید دید که امکانات جالبی را به منوی Start می‌دهند.

 

- ساعتی که در سمت راست وجود دارد در ایکس‌پی و 2000 نیز وجود داشت آیا چیزی هم در آن عوض شده است؟

بله، مطمئنا شما می‌توانید ساعات مختلفی را بر روی آن نشان دهید. با یکبار کلیک کردن بر روی ساعت، نمایش بزرگی از ساعت به اضافه تقویم نمودار می‌شود. توسط گزینه مربوط به تغییر تنظیمات ساعت و تقویم به بخش تنظیمات راه می‌یابید. در آنجا ستونی اضافه شده است که امکان نمایش ساعت‌های دیگری را نیز به شما می‌دهد. این مسئله بسیار برای کاربرانی که احتیاج دارند بدانند، ساعت در توکیو، سیدنی، نیویورک و ... چند است مهم و قابل استفاده است.

 

- یک Live-Thumbnail چیست؟

یک عملکرد جدید و جالب از ویندوز ویستا اگر با نشانگر ماوس در یک بخش روی Taskbar حرکت کنید. تنها نمایش ظاهر به شما عرضه نمی‌گردد بلکه محتوا نیز نشان داده می‌شود. اگر فیلمی اجرا شود آن نیز در نمایش نشان داده می‌شود.

 

- عملکرد Alt+Tab چه شد؟

هم اکنون ویندوز به جای این عملکرد، Windows Flip را قرارداده است. این نشانگر، تمامی Thumbnailهای مربوط به نرم‌افزارهایی که اخیرا باز شده‌اند را نشان می‌دهد.

 

ویندوز اکسپلورر در ویندوز ویستا:

- آیا از این به بعد همه مسائل در مورد جستجو می‌باشد؟

کاربران روزانه وقت زیادی را صرف جستجو به دنبال مطالبی می‌کنند که گوشه‌ای در کامپیوتر گذاشته‌اند. این مسئله به خصوص در مورد آن دسته از کاربران صدق می‌کند که از کامپیوتر خود برای کار استفاده می‌کنند. برای همین مایکروسافت عملکرد جستجو را حدودا در تمامی طبقات سیستم عامل قرار داده است.

عملکرد جستجو نصب شده در ویستا سریعتر شده است و گزینه‌های بیشتری برای جستجو دارد. جواب جستجو می‌تواند در پوشه‌های فعال یا مجازی ثبت شود.

نمایی از دسکتاپ ویندوز ویستا

امنیت:

- تنظیمات مربوط به Windows Firewall کجاست؟

به عنوان پایه، Windows Firewall تمامی فایل‌های ورودی و خروجی را قفل می‌کند. به بخش Setting رفته و گزینه exeptions را برگزینید. در اینجا آن دسته از نرم‌افزارهایی که اجازه خروج یا ورود به دیواره فایروال را باید به آنها داد، انتخاب کنید.

- نرم‌افزارهای دیگر موجود در Security Center چه می‌کنند؟

با استفاده از این نرم‌افزارها می توانید تنظیم کنید که کودکان چند ساعت و از چه ساعت تا چه ساعتی اجازه داشته باشند، پای کامپیوتر بنشینند. توسط این نرم‌افزارها و عملکردها می‌توان یک فیلتر اینترنتی را نیز فعال کرد که کودکان نتوانند به هر صفحه اینترنتی بروند و یا نتوانند توسط messenger با کسی ارتباط برقرار کنند. توسط قفل کننده‌ها می‌توان در بعضی از نسخه‌های ویستا تمامی هارد را قفل کرد بگونه‌ای که به طور مثال تنها کاربر اصلی بتواند به محتوای هارد دسترسی پیدا کند.

 

- آیا در ویستا احتیاجی  به یک حفاظ Antispyware است؟

Windows Defender حفاظت در مقابل Spyware را به عهده گرفته است و اکنون بخشی از سیستم عامل می‌باشد عموما این مسئله گفته شده است که هرگز تنها به یک راه برای Antispywareها اکتفا نباید کرد چرا که شکاف‌ها روز به روز عوض می‌شوند.

 

- آیا ویستا از من در مقابل Phishing حفاظت می‌کند؟

بله، این کار توسط اینترنت اکسپلورر 7 انجام می‌شود که البته برای ویندوز ایکس‌پی نیز وجود دارد.

 

- ویندوز ویستا از چه لحاظی در بخش امنیتی پیشرفت کرده است؟

تغییرات بسیاری وجود داشته است که بسیاری از آنان را کاربران متوجه نمی‌شوند. برای مثال: ویندوز ویستا دیگر به نرم‌افزارها اجازه نمی‌دهد تا به راحتی فایل‌هایی را در دایرکتوری سیستم بریزند.

نرم‌افزارها به دروغ تصور می کنند که می‌توانند به دایرکتوری دسترسی داشته و فایل‌های خود را در آنجا ثبت کنند اما در حقیقت فایل‌ها به پوشه‌ای کاملا جدا رفته و تنها وقتی فراخوانی می‌شوند که نرم‌افزار واقعا به آنها احتیاج داشته باشد. این مسئله در مورد حق ثبت در رجیستری نیز صدق می‌کند. در اینجا نیز ویندوز ویستا برای هر نرم‌افزار تنظیم می‌کند که دقیقا کجا اجازه ثبت دارد.

 هر نرم‌افزاری فایل‌های DLL خود را گرچه از دید خود در دایرکتوری سیستم نصب می‌کند اما در واقع ویستا این فایل‌ها را در جای دیگری ثبت می‌کند. این گونه نسخه‌های مختلف یک فایل DLL می‌توانند به طور همزمان در یک سیستم اجرا و نصب شوند. توسط عملکردی با معنای کپی سایه‌ها، ویندوز ویستا این قدرت را بدست آورده است که نسخه‌های مختلف یک فایل یکسان را مدیریت و سازماندهی می‌کند. اگر مشکلی در یکی از فایل ایجاد شود، می‌توان از فایل موجود در نسخه قدیمی‌تری استفاده و آن را جایگزین نمود.



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


منبع: www.p30download.com


آپدیت شد!
نسخه ی جدید نرم افزار BricoPack Vista Inspirat منتشر شد.
این نرم افزار محیط ویندوز ایکس پی شما را به محیط زیبای ویندوز ویستا تبدیل میکند و شما میتوانید محیط بسیار زیبای ویندوز ویستا را درون ویندوز ایکس پی تجربه کنید! نسخه ی اول این نرم افزار که شبیه نسخه ی بتا یک ویندوز ویستا بود مورد استقبال بی نظیر کاربران قرار گرفت. با انتشار نسخه ی نهایی ویندوز ویستا نسخه ی جدید این نرم افزار نیز پس از چند ماه آماده شد ، شدت استقبال از این نسخه ی جدید به گونه ای بود که تنها در چند روز اول انتشار آن بیش از یک میلیون بار دانلود شد! بسیاری از کاربران تنها به خاطر ظاهر زیبای ویندوز ویستا اقدام به نصب آن مینمایند و بسیاری دیگر نیز به دلیل اینکه سخت افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز ویستا ندارند قادر به نصب ویستا نمیباشند. استفاده از این نرم افزار انتخاب مناسبی برای تمام کاربران ویندوز ایکس پی خواهد بود.

تغییراتی که این نرم افزار بر روی ویندوز شما اعمال میکند عبارتند از:
- تبدیل نمای پنجره های ویندوز ایکس پی به ویستا
- تغییر نمای منوی Start
- تبدیل آیکون های ویندوز ایکس پی به ویندوز ویستا
- افزودن ابزار Object Dock به دسکتاپ برای دسترسی آسانتر به برنامه ها
- شفافیت بخشیدن به منو های ویندوز
- تغییر صفحه Login و Logout ویندوز ایکس پی
- تغییر نمای نوار وظیفه TaskBar
- تغییر تصویر پس زمینه ی ویندوز
- و ...


توجه:
اگر در نصب نرم افزار دقت لازم به عمل نیاید ممکن است ویندوز شما خراب شود!
این نسخه از نرم افزار قابل نصب بر روی سیستم های 64بیتی نمیباشد!

پسورد:www.p30download.com
دانلود - 27.65 مگابایت | لینک کمکی



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


مخلوق شگفت انگیز مایکروسافت!

پس از پنج سال رازداری، سرانجام مایکروسافت پروژه محرمانه‌اش را فاش و مخلوق شگفت انگیز خود را به جهانیان معرفی کرد.

شرکت مایکروسافت که تاکنون در زمینه ساخت کامپوتر فعال نبوده (البته این پروژه که پنج سال از آغاز آن می‌گذرد نشان می‌دهد که واقعا بوده و ما نمی‌دانستیم) می‌تواند یک انقلاب‌ در دنیای IT به حساب بیاید.

مایکروسافت با مدیریت بیل گیتس، پول‌دارترین مرد دنیا، عادت به خرق عادت دارد و هروقت پروژه ای را به اتمام می رساند، می‌توان پیش‌بینی کرد حاصل آن موجودی بسیار متفاوت با موجودات کنونی دنیای IT خواهد بود.

این بار نیز بیل گیتس در پایان پروژه محرمانه اش که میلان نام دارد محصولی ارائه کرده که با کامپیوترهای دسکتاپ و یا لپ‌تاپ‌های موجود، فرسنگ‌ها فاصله دارد.

نام محصول جدید surface است. یک تیبلتاپ (tabletop) که برای اولین بار در کنفرانس All Things digital در کارلسبد کالیفرنیا معرفی شد. کامپیوتری که به صورت یک میز است و به راحتی با حرکت دادن انگشتان دست بر روی آن می‌توانید هر کاری که در کامپیوترهای رومیزی با ماوس و کیبورد انجام می‌دادید را این بار فقط با انگشتانتان انجام دهید.

Surface البته قابلیت نصب روی دیوار را هم دارد و در یک جمله می‌شود گفت تصوری که در طول سال‌های گذشته از کامپیوتر در ذهن همه ایجاد شده را به کلی دگرگون می‌کند.

پیت تامپسون مدیر گروه کامپیوترهای سورفیس مایکروسافت می گوید: کاربران دوست دارند کارهایشان با کامپیوتر را از طریق لمس مستقیم انگشتانشان انجام دهند و ما در surface علاوه بر رفع این نیاز، خدمات بسیار گسترده تری را مانند یک مانیتور بزرگ و امکان اتصال به هر گونه وسیله دیجیتال را برای آن‌ها فراهم آورده ایم.

وی می‌افزاید: surface اولین کامپیوتر با این مشخصات در کامپیوترهاست و کار با آن برای کاربران بسیار ساده و تحت کنترل کامل کاربر است.

مارک بولگر مدیر قسمت بازاریابی مایکروسافت هم می‌گوید: این یک مسأله غریزی است که کاربران علاقه داشته باشند وسائل دیجیتالی و اطلاعاتشان را با دست لمس کنند و آن ها را تحت کنترل بگیرند و ما  به این نیاز پاسخ داده‌ایم.

سورفیس؛کامپیوتر جدید مایکروسافت بدون نیاز به موس و کی‌برد

surface چیست؟

محصول جدید مایکروسافت، میزی است که می‌توانید دور آن بنشینید و با دوستانتان نوشیدنی میل کنید. البته این میز با میزهای دیگر فرق‌های فراوان دارد، زیرا روی آن یک صفحه نمایش لمسی (بهتر است بگوییم چند لمسی، یعنی چند نفر همزمان می‌توانند با حرکت انگشت دستورات مختلفی را اجرا کنند) وجود دارد و شما مثلا به هنگام نوشیدن چای روی surface می‌توانید هر نوع اطلاعات را از قبیل عکس، فایل‌های ویدئویی و ... را بر روی آن به نمایش درآورید یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای اتصال وسائل دیجیتالی دیگر هم احتیاجی به سیم و پورت ندارید. تنها کافیست آن وسیله را که می‌تواند دوربین یا گوشی موبایل باشد را بر روی آن قرار دهید.

surface آن را می‌شناسد و دور آن یک دایره بسیار ظریف نمایان می‌شود و شما برای اینکه اطلاعاتی را از کامپیوتر به آن منتقل کنید، کافی ‌است آن اطلاعات را به داخل دایره ای که دور موبایلتان کشیده شده است هدایت کنید تا خود به خود به حافطه موبایل‌تان منتقل شود.

surface در واقع ادغام یک کامپیوتر، چندین دوربین و یک پروژکتور است و از یک سی پی یو پنتیوم چهار 3 گیگاهرتزی (3-GHz Pentium 4 CPU)  بهره می‌برد و برای بالا بردن توان گرافیکی 2 گیگابایت رم RAM در آن تعبیه شده است. وجه تمایز خاص مانیتور surface با مانیتورهای معمولی، در لایه ای‌است که بر روی صفحه کشیده شده و multi-touch بودنش به همین دلیل است.

میزان بالای وضوح مانیتور (1024 در 768) با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش آن، توسط پروژکتورها و لنزهایی که تنها 21 اینچ با مانیتور فاصله دارند پشتیبانی می‌شود. این میز همچنین باتری قابل شارژ، بلنگوهای استریو، اینفرارد، و پنج دوربین دیجیتالی خاص برای حس کردن حرکت انگشتان دارد.

چند نفر همزمان می‌توانند با حرکت انگشت دستورات مختلفی را اجرا کنند

با وجود دستگاه مادون قرمز نصب شده بر روی سورفیس علاوه بر قابل لمس شدن مانیتور، امکان اتصال به وسائلی که از این فناوری برای تبادلات اطلاعاتی استفاده می‌کنند نیز مهیا شده و می‌توان با سرعت انتقال بسیار بالا اطلاعاتی از قبیل عکس، فایل‌های صوتی و تصویری را ردو بدل کرد.

بازی‌های surface نیز با بازی‌های رایج بر روی کامپیوترهای معمولی متمایز است. به عنوان مثال شما در هنگام دیدن یک فایل تصویری می‌توانید آن را مانند یک پازل به چندین تکه تبدیل کنید و دوباره آن ها را به یکدیگر پیوند دهید. در زمانی که شما در حال حل این پازل هستید فایل تصویری نیز در حال پخش در تکه های مجزای پازل است.

نیگل کیم یکی از طراحان سورفیس می‌گوید: عملکرد دوربین‌ها به اندازه ای دقیق است که می توان 52 انگشت هم‌زمان روی آن کار کند. البته ما در طراحی خود این میز را برای استفاده همزمان 4 نفر طراحی کردیم ولی با استفاده از قابلیت‌های دیگر این توانایی در سورفیس افزایش یافت.

بولگر معتقد است: مطمئناً این محصول بازار را فتح خواهد کرد و فضای جدیدی را در امور تجاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد به گونه‌ای که دیگر ارتباط آن‌ها با اطلاعات دیجیتالشان قابل لمس خواهد بود.

«سورفیس» با صفحه ?? سانتیمتری اش (?? اینچ) قرار است بین ? تا ?? هزار دلار فروخته شود. با این حال، مایکروسافت گفته است قصد دارد در چند سال آینده نسخه های ارزان تر این محصول را برای استفاده در منازل عرضه کند.

مایکروسافت گفته است که این رده محصولات بازاری چند میلیارد دلاری خواهند بود و استفاده از آنها در آینده از روی میزها و پیشخوان فروشگاه‌ها به داخل خانه‌ها گسترش می‌یابد.



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


موبایل و دیگر هیچ!

به نظر کمی رویایی و تا حدودی شبیه فیلم‌های تخیلی است، از کنار آگهی فروش یک کالا به سرعت رد می‌شوید ولی با فشار دادن یک دکمه می‌توانید تمام مشخصات و اطلاعات و قیمت مربوط به آن کالا را در گوشی موبایل خود داشته باشید.

با فناوری جدید، کاربران موبایل می‌توانند با گرفتن گوشی موبایل خود در جلوی بارکدهای مخصوص، تمام مشخصات مربوط به آن را بخوانند.

گوشی‌های موبایل در شکل و شمایل جدید خود می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به یک شیء را دریافت کرده و آن را تبدیل به تصویر، فیلم و یا متن کنند و روی صفحه مانیتور خود به نمایش بگذارند.

به نظر می‌آید که در حال حاضر با توجه به همه گیر شدن استفاده از تلفن‌های همراه در سراسر دنیا، معقول‌ترین و ساده‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط بین دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتالی، استفاده از همین گوشی‌های کوچک و همه کاره باشد. ژاپن از جمله کشورهایی است که به سرعت از این فناوری در همه جا استفاده کرده است و در حال حاضر مردم این کشور تا حد زیادی با این فناوری آشنا هستند.

دریافت مشخصات وقیمت کالا از طریق موبایل

مشتریان Fast Food می‌توانند با قرار دادن گوشی تلفن همراه خود در مقابل کاغذ پیچیده شده دور غذایشان، میزان انرژی و قوت غذایی آن را بخوانند. علاوه بر آگهی‌های داخل نشریات، ژاپنی‌ها می‌توانند در هنگام مسافرت با هواپیما به جای بلیط‌های کاغذی از گوشی‌های موبایل خود استفاده کنند.

از آنجا که شرکت‌های تبلیغاتی معمولاً پیشگامان استفاده از فناوری‌های جدید هستند، این بار نیز به استقبال رفته و از آن در تبلیغات خود بهره گرفته اند. در شرایطی که در اغلب کشورهای جهان، استفاده از اینترنت از فعالیت‌های روزمره زندگی مثل رانندگی، تماشای تلویزیون، سفرهای درون یا برون شهری کاملاً جداست، به نظر می‌رسد که استفاده از تلفن‌های موبایل می‌تواند کمک بسیار خوبی برای این امر باشد. مسأله این است که وقتی کاربران بتوانند از همه جا و از طریق گوشی‌هایشان به دنیای اینترنت و اطلاعات دسترسی پیدا کنند دیگر نمی‌خواهند که به PC‌های خود برگردند. این نوع ارتباط که به Physical Hyperlink معروف شده، به گونه ای شبیه Web Hyperlink است. همان هیجانی که از امکان لینک‌دادن به سایت‌ها و اطلاعات مختلف روی اینترنت در آغاز کار دنیای Web وجود داشت، در حال حاضر برای دنیای واقعی و قابل لمس انسان‌ها وجود دارد.

هر چه قابل لمس‌تر، جذاب‌تر و هیجان انگیزتر! همه چیز در دنیای فیزیکی، مثل خود شما، کامپیوترتان، صندلی و... دارای یک کتابچه دیجیتالی اطلاعات است و امید بخش‌ترین راهی که تاکنون برای ارتباط بین این دو ارائه شده همین بارکدهای مخصوص و مربع شکل است. موزاییک‌های سیاه سفیدی که می‌توانند بسیار بیشتر از بارکدهای سنتی فعلی، در خود اطلاعات ذخیره کنند. ایده آن نیز بسیار ساده است، دوربین‌های موجود بر روی تلفن‌های همراه این کدها را اسکن می‌کند و نرم افزار مربوطه اطلاعات حاوی آن را استخراج کرده و بر روی مانیتور به نمایش می‌گذارد، به همین سادگی!

البته فناوری‌های دیگری از قبیل امواج رادیویی، چیپ‌های کامپیوتری و یا ابزاری که با ماهواره ها کار می‌کنند نیز برای چنین منظوری ارائه شده بود، اما استفاده از بارکدها بسیار ساده‌تر، ارزان‌تر، در دسترس‌تر و البته کامل‌تر به نظر می‌رسد.

شرکت‌های کامپیوتری و شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه قرار است که به زودی دومین نشست مشترک خود را برای گسترش هر چه بیشتر این فناوری داشته باشند و البته شرکت‌های معتبر تبلیغاتی نیز در این نشست و همراهشان خواهند بود.

اگر دقت کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که اغلب مردم همواره حداقل سه چیز را همراه دارند، کلید، کیف پول و تلفن همراه! یعنی بدون نیاز به حمل یک وسیله اضافه می‌توان دنیای اطلاعات را با خود به همراه داشت و تصور کنید زمانی را که نه تنها می‌توانید با تلفن همراه خود اطلاعات اشیاء را بخوانید، بلکه بتوانید در صورت تمایل آن کالا را خریداری کنید.

در کشور آمریکا طبق آمار منتشره از مؤسسه تحقیقاتی Forrester، یک سوم گوشی‌های تلفن همراه، مجهز به دوربین است و این رقم به سرعت در حال افزایش است، اما به ندرت افرادی هستند که نرم افزار مربوط به خواندن کدها را روی موبایل خود نصب کرده باشند. در ژاپن تبلیغات بیل ‌بردهای اتوبان و خیابان‌ها حاوی این کدهاست و معمولاً به قدری بزرگ است که رانندگان بتوانند در حین عبور آن را با موبایل خود اسکن کنند. همچنین در بیمارستان‌ها، روی نسخه‌های بیماران چنین کدهایی وجود دارد تا داروخانه ها بتوانند بدون نیاز به خواندن دست خط روی نسخه، داروی مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنند.

علاوه بر آن در سوپرمارکت‌ها، روی بسته‌های گوشت و تخم مرغ این کدها قرار داده شده تا مردم بتوانند تاریخ انقضاء و حتی نام کمپانی و یا کشاورزان مربوطه را بخوانند. اما شاید مهم‌ترین و همه‌گیرترین نوع استفاده از این بارکدها، در سفرهای هوایی است، مسافرین بلیط خود را از طریق گوشی‌های موبایل خود می‌خرند و در هنگام سوار شدن به هواپیما، کد موجود در گوشی تلفن خود را به اسکنر مخصوصی که در آنجا تعبیه شده نشان می‌دهند، بدون نیاز به استفاده از حتی یک ورق کاغذ!

مدیر یکی از شرکت‌های تبلیغاتی می‌گوید تاکنون چند بار برایتان پیش آمده که یک آگهی را در مجله‌ای که متعلق به شما نیست ببینید  با خود بگویید: آه، من دنبال همین می گشتم و بعد به دنبال کاغذ و قلم بگردید تا URL و یا تلفن آن را یادداشت کنید؟ خیلی که پیشرفته باشید، باید اطلاعات را در موبایل خود به صورت دستی تایپ کنید! پس چه بهتر که موبایل‌تان این کار را به صورت خودکار و با فشردن یک کلید انجام دهد.

این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا کدها را از روی مانیتور کامپیوترها نیز اسکن کنند و این برای تبلیغات تلویزیونی و مانیتورهای موجود در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و ... نکته بسیار قابل توجهی است، به خصوص مسافرین فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافرتی که عموماً فرصتی برای خواندن دقیق تبلیغات ندارند.

شرکت‌های تبلیغاتی بسیار خوشحالند از اینکه با استفاده از این کدها می توانند میزان استقبال از آگهی‌هایشان را در رسانه های سنتی مثل مجلات و Billboardها بسنجند، کاری که تا پیش از این تا حد زیادی غیرممکن و یا کاملاً تخمینی بود. بسیاری از نشریات اروپایی و بعضی نشریات آمریکایی نیز شروع به قرار دادن این کدها کرده اند.

برای خواندن این کدها باید نرم افزار ساخت شرکت Neo Media Technology را روی گوشی خود نصب کنید که البته در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند. مدل‌های جدید گوشی‌های موتورولا Razr، بعضی از گوشی‌های جدید Nokia، اغلب گوشی های Sony Ericsson و سامسونگ با این فناوری هم خوانی دارند، اما تقریباً هیچ کدام از Palmها در حال حاضر از آن پشتیبانی نمی‌کنند. برای اینکه بدانید آیا گوشی تلفن شما می تواند با این برنامه کدخوان کار کند یا خیر، به وب سایت http://get.qode.com بروید. البته ساکنان اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا می‌توانند با ارسال یک Text به یک شماره تلفن خاص، سازگاری تلفن خود را بررسی کنند. اگر فکر می‌کنید که به علت عدم استفاده از این کدها در ایران نیازی به نصب نرم افزار آن ندارید، باید بگویم که نباید ناامید شوید. تبلغات اینترنتی فراوانی را پیدا خواهید کرد و می توانید از اسکن کردن آنها لذت ببرید!



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


در سایت و وبلاگ خود از کلماتی مانند "پلاستیک" استفاده نکنید!
کارشناس شرکت "ارتباطات نوین" مجری فیلترینگ: ربات فیلترینگ،کلمات غیراخلاقی سایت‌ها را طبقه‌بندی می‌کند و به خاطر شباهت لفظی ممکن است برخی کلمات مانند "پلاستیک" هم اگر از یک حدی بیشتر باشد آن سایت علامت‌گذاری شود. این بالاترین حدی است که دانش فیلترینگ به آن رسیده است.

حمید پرویزی گفت: در برخی موارد حتی وجود یک لینک هم ممکن است دردسرساز باشد و موجب مسدود شدن سایتی شود. به این ترتیب افراد باید در قبال لینک‌هایی که قرار می‌دهند جوابگو باشند.

حمید پرویزی کارشناس فنی شرکت ارتباطات نوین، با بیان این مطلب افزود: شرکت ارتباطات نوین سنگ بنای فیلترینگ در کشور را گذاشته است؛ کاری که در نهایت باید صورت بگیرد. مهم روشی است که باید در برخورد با مخاطبان در پیش گرفت.

وی ادامه داد: ما باید امکانی را هم قرار دهیم تا نظر مردم را دریافت کنیم؛ خواه از طریق تلفن و خواه از طریق پست الکترونیک. از مردم می خواهیم مشکلاتشان را به ما اطلاع دهند. با این همه در شرایط کنونی و با توجه با دانش فنی موجود "شرکت ارتباطات نوین" بهترین روش را برای فیلترینگ به کار گرفته‌ایم.

این کارشناس به مردم توصیه کرد: صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌ها نباید به سایت‌هایی که قبلا فیلتر شده‌اند لینک بدهند. مردم می‌پرسند چرا نباید این کار را بکنند و می‌گویند چه اهمیتی دارد که به سایتی که فیلتر شده است لینک بدهند، در حالی که باید بدانند ما از تکنیک فنی خاصی در تشخیص سایت‌های غیراخلاقی و آن سایت‌هایی که باید بسته شوند استفاده می‌کنیم.

وی در توضیح این تکنیک گفت: مثلا "ربات فیلترینگ" سایتی را می‌خواند و کلمات غیراخلاقی را که در آن وجود دارد گرید (طبقه‌بندی) می‌کند. در این میان به خاطر شباهت لفظی هم ممکن است برخی کلمات مانند «پلاستیک» هم علامت‌گذاری شود. این سری کلمات اگر از یک حدی در سایت بیشتر باشد آن سایت علامت‌گذاری می‌شود.

منبع خبر: ایتنا (نقل از خبرگزاری مهر)


پرویزی در مورد ملاک علامت‌گذاری این کلمات در یک متن گفت: اگر کلمات مورد نظر ربات فیلترینگ در زیر تصاویر و یا عنوان مطالب وجود داشته باشد با تکنیک‌هایی که این ربات دارد شناسایی می‌شود. این سایت پنجاه درصد نمره منفی کسب می‌کند؛ البته بلوکه نمی‌شود بلکه علامت‌گذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا ما مرحله سنجشی داریم که طی آن لینک‌های داده شده به سایت‌های فیلتر شده را بررسی می‌کنیم که این کار هم از سوی ربات صورت می‌گیرد. وقتی سایتی مریض باشد به سایت‌های مشابه خود لینک می‌دهد و ربات بعد از خواندن این لینک‌ها سایت را مسدود می‌کند.

وی در مورد فواید این شیوه فیلترینگ گفت: ما از این طریق تشخیص می‌دهیم چه سایتی مسئله‌دار است. از طرفی دیگر مردم وارد سایت‌هایی که اعلام می‌کند حاوی مطالب برای مخاطب "18+" است نمی‌شوند. ما از این طریق می‌خواهیم مشترک خانگی را که در اینترنت دچار سردرگمی می‌شود از این مشکلات رها کنیم.

حمید پرویزی در ادامه با پذیرش این نکته که درصد خطای این سیستم بسیار بالاست افزود: برای قضاوت در مورد این سیستم باید از دید ماشین نگاه کنید. اگر هر کس دیگری هم مسئول فیلترینگ شود ممکن است خطاهای خود را داشته باشد. افراد متخصصی در مورد این روش نظر داده‌اند. ما حتی اگر از آن طرف دنیا هم کسانی را برای این کار به ایران بیاوریم همین مشکلات را خواهیم داشت. این بالاترین حدی است که دانش فیلترینگ به آن رسیده است و شاید اگر گروه دیگری این کار را انجام دهد با روش دیگری عمل کند.

وی تصریح کرد مشکلات حقوقی این کار هم بحثی است که به شرکت ارتباطات نوین مربوط نمی‌شود و ما تنها مجری سیاست‌ها هستیم. البته این کار ایرادهای زیادی دارد. زمانی که این کار را به ما سپردند حجم کار ما تا این اندازه نبود و ما ناچار از این هستیم که کار را به صورت مکانیزه انجام دهیم.

کارشناس فنی شرکت اراتباطات نوین با ارائه پیشنهاد به مردم گفت: "اگر می‌خواهید به سایتی که قبلا فیلتر شده است لینک بدهید آدرس صفحه مورد نظر را بعد از اسلش ( / ) قرار دهید."

من واقعآ دو مطلب رو از این مصاحبه متوجه نشدم؛
1- کلمه پلاستیک، به کدوم کلمه غیر اخلاقی شبیه هست ؟!!
2- چرا پس از این همه تعریف، در انتهای این مصاحبه جناب کارشناس محترم روش دور زدن این روبات فوق هوشمند رو به سادگی بیان داشتند ؟!!

نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


نظرتون راجع به گوشی جدید ایرانی GLX چیه؟ عکساشو ببینید…

گوشی جدید ایرانی GLX 3660 اطلاعات دقیقی فعلا ندارم، اما همینش هم جالبه. حالا چرا GLX و نه HIV نمیدونم! اما اینکه کمی با گوشی های قبلی ایرانی (صا ایران) خیلی فرق میکنه برام جالب بود. واقعا مثل اینکه به ایران هم اجازه رشد دادند! من هنوز نفهمیدم اسم این شرکت که به عنوان شرکت دوم ازش یاد میکنند چیه، اما خبو بریم سراغ مشخصات گوشی، به نقل از یک سایت بسیار زرنگ و چابک!

قیمت ها (به تومان) اینطور ارائه شده که احتمالا در کل ایران همین قیمت باقی بمونه:

p???? = ???,???

V? = ???,???

??,??? = ????

گوشی GIX در سه مدل Glx???? ،Glxv? ،Glx???? ارائه شده که عکس روبرو مدل ???? می باشد.

قطعات ساخت ژاپن و منتاژ ایران هستند با ? سال گارانتی

مشخصات مدل Glx????

- صفحه لمسی و باطری قوی (? روز استند بای)
- همچنین صدای بسیار قوی با داشتن اسپیکر ? وات (بلندترین صدا در بین تمام گوشیها - خدا پدرشونو بیامرزه! از صدای ضعیف jamin عاصی شده ام!)
- قابلیت اتصال به تلویزیون و پخش تصویر وصدا
- حافظه داخلی ?? مگابایت و خارجی ??? قابل ارتقا تا ? گیگ
- دارای دوربین ? مگاپیکسلی با زوم ?x قابلیت پخش Mp?، Mp? ,mp? (MP? دیگه چیه؟!)
- قابلیت اتصال به اینترنت
- منحصر به فرد ترین قابلیت آن که در هیچ گوشی نخواهید دید، اسکنر جهت اسکن کردن کارت ویزیت و ذخیره آن در Phone Book (تبدیل عکس به متن ocr) است. برای من خیلی جالبه که بدونم کیفیت کار چطور میشه. اگه رنگی باشه که خیلی عالیه.
- دارای Image Changer در این حالت شما میتوانید تصویر پشت صفحه را با حرکت دست عوض کنید و همچنین در زمان پخش موسیقی با حرکت دست به تراک بعد یا قبل رفته (همون touch screen هست دیگه! همچین با حرکت دست کاری انجام دادن مشکل نیست!!)
- دارای صدای استریو به صورت بلوتوس جهت شنیدن موزیک و هندز فری بیسیم تا فاصله ?? متر (اینش رو جای دیگه ندیدم)
- در ضمن رجیستر شده مخابراتی هستش و یک سال گارانتی تعمیر، در صورت تعمیر نشدن تعویض و ?? سال گارانتی مادر برد گوشی (این است افتخار ملی! فقط باید خیلی چیزا رو ثابت کنی قبل از گارانتی!)

چند تا عکس براتون میگذارم، همه از سایتی که اشاره شد، فقط امید وارم با همین گوشی این عکس ها رو نگرفته باشند! چون کیفیت خیلی ضعیفه و امیدواریم به زودی عکس های بهتری داشته باشیم.

glx-iranian-mobile2

glx-iranian-mobile5

glx-iranian-mobile4

glx-iranian-mobile6

glx-iranian-mobile7

—–

خب شرکتش هم معلوم شد، این رو از پرشین تولز پیدا کردم:

سلام
من مهدی سهیل مدیر دفتر فنی شیراز در بخش کامپیوتر شرکت تعاونی ??? پیشرو رایانه فارس یا همان تولید کننده گوشیهای glx در شیراز هستم
هر نوع اطلاعاتی که در مورد گوشی خواستید در خدمتم عکس و ….
ولی واقعا گوشی با این امکانات و قیمت و کیفیت نو بره اینو عین حقیقت میگم من خودم از مدل ???? استفاده میکنم و تا الان تمام تستها را با موفقیت طی کرده.
راستی یکی از امکانات جالبش براتون بگی که عوض کردن عکس یا اهنگ با حرکت دسته یعنی اگه گوشی رو به طرفه جلو تکون بدیم میره اهنگ بعد یا بلعکس که فکر نکنم هیچ گوشی همچین امکاناتی داشته باشه.



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


قوی‌ترین ضد ویروس سال

به گزارش سایت http://www.av-comparatives.org (مرجع معتبر و مستقل در مقایسه و آزمون‌گیری از برنامه‌های ضدویروس) وضعیت و قدرت نرم‌افزارهای ضدویروس شرکت‌کننده در آزمون پیش‌گیرانه (ProActive Detection) در ماه مه 2007 اعلام شد.

در این گزارش هیچ یک از شرکت‌کننده‌ها به غیر از  ESET Nod32 قادر به کسب گواهینامه Advanced+ (فوق پیشرفته) نشده‌اند. در این آزمون مجموعاً 17 شرکت سازنده نرم‌افزار امنیتی (که همگی آن‌ها از نرم افزارهای معروف و شناخته شده هستند) شرکت کرده‌اند.

هدف از  این آزمون محک زدن قدرت نرم‌افزارهای ضدویروس در شناسایی ویروس‌های ناشناخته و جدیدی است که روزانه با گذر از سد نرم‌افزارهای ضدویروس، سیستم‌های زیادی را آلوده می‌کنند و سبب از بین رفتن اطلاعات باارزش کاربران در سراسر دنیا می‌شوند. به همین دلیل شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای ضدویروس با ایجاد سیستم هوش مصنوعی و به عبارتی دیگر سیستم پیشگیرانه اقدام به جلوگیری از تهدیدات ناشناخته می‌کنند.

در این آزمون تمامی نرم افزارها به مدت سه ماه به روز نمی‌شوند و در اصطلاح پایگاه شناسه ویروس (Virus Database Signature) آن‌ها به سه ماه گذشته تعلق دارد. سپس آزمون گیرنده‌ها انواع نرم‌افزارهای آلوده به ویروس‌های جدید و نرم‌افزارهای غیرآلوده را با هر نرم‌افزار ضدویروس بطور جداگانه امتحان می‌کنند تا میزان شناسایی و یا خطا در شناسایی نادرست (False Positive Error) که منجر به آلوده اعلام کردن نرم‌افزارهای غیرویروسی می‌شود را بررسی کنند.

متاسفانه تعدادی از نرم‌افزارهایی که بسیار شناخته شده و مورد اعتماد کاربران هستند، نتایج دور از انتظاری را کسب کرده‌اند. بطور مثال سیمانتک که سازنده Norton Antivirus است و مک آفی (McAfee) فقط قادر به شناسایی 24 در‌صد از ویروس‌های ناشناخته شده‌اند، کاسپرسکی (Kaspersky) که از دیگر مدعیان است فقط توانست 9 درصد وBitdefender  ،48درصد از تهدیدات ناشناخته را شناسایی کند.

شایان ذکر است که بیت‌دیفندر در این آزمون خطاهای بسیار زیادی در شناسایی نرم‌افزارهای غیر‌آلوده داشت و سرعت اسکنر آن فوق العاده پایین ارزیابی شد. حال آن که Nod32 با کمترین میزان خطا، بالاترین سرعت در اسکن و کشف 68 درصد ویروس‌های جدید باعث شگفتی همگان شد و به تنهایی قادر به کسب بالاترین گواهینامه سایت Av-Comparatives شد. ضمن آن که این محصول به عنوان بهترین نرم افزار ضدویروس در سال 2006 نیز برگزیده شده بود.

حملات ویروسی باعث ایجاد خسارت‌های مالی فراوانی می‌شوند. هدف اصلی این حملات ویروسی، اطلاعات بسیار مهم و با ارزش کاربران است. با توجه به این واقعیت افزایش نرخ رشد کدهای مخرب، موضوع دور از انتظاری نیست. در سال 2005 ویروس‌ها نرخ رشد بسیار فزاینده ای داشته است.

با توجه به اسناد و مدارک شرکت‌های سازنده آنتی ویروس‌ها میانگین تعداد ویروس‌های شناسایی شده به صورت ماهیانه تا آخر سال 2006 به 6560 عدد رسیده است و همچنین رشد سالانه به 120 رسید که نسبت به رشد 95 درصدی سال قبل افزایش چشم‌گیری داشته است.



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


سوالات دوستان در مورد ویستا

اینترنت اکسپلورر در ویندوز ویستا

- آیا IE هم اکنون برای استفاده ایمن‌تر شده است؟

اینترنت اکسپلورر 7 از سایر اینترنت اکسپلوررها ایمن‌تر است. اما هنوز هم شکاف‌های امنیتی پیدا می‌شوند. مرورگر بسیار به سیستم عامل وابسته است تا حدی که هر شکاف و مشکلی بر روی ویندوز نیز اثر می‌گذارد. اما در کل استفاده از IE7 ایمن‌تر از IE6 می‌باشد. اما باز هم فراموش نشود که احتیاج به مکانیسم‌های حفاظتی اضافی در کامپیوتر می‌باشد.

 

- آیا می‌توانم از Firefox استفاده کنم و یا دلیل خاصی دارد که حتما باید IE باشد؟

مطمئنا می‌توانید از Firefox استفاده کنید. هنوز Firefox در مقابل IE ایمن‌تر و دارای عملکردهای بیشتری می‌باشد و توسط بخش‌های گسترش یافته‌اش بیشتر می‌تواند تنظیم شود. برای چند صفحه‌ای که Firefox آنها را نشان نمی‌دهد می‌توانید از IE استفاده کنید و یا راه حل بهتر اینکه، بخش توسعه یافته IE را در Firefox نصب کنید.

 

مسئله‌ای که خیلی‌ها نمی‌دانند:

با Drop My Rights، مایکروسافت ابزاری را برای دانلود در اختیار گذاشته است که IE را با قوانین محدودی اجرا می‌کند.

پاسخ به سوالات متدوال کابران در مورد ویندوز ویستا

سخت‌افزار و ویندوز ویستا:

- آیا واقعا یک USB-Stick می‌تواند کارآیی سیستم را بهتر کند؟

بله، این ویژگی در ویستا نام Readyboost را به خود گرفته است و خصوصا برای آن دسته از کامپیوترهایی طراحی شده است که نمی‌شود در آنها بدون مشکل حافظه را توسعه داد. برای اینکه بتوان از USB-Stick در readboost استفاده کرد، باید USB-Stick حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

- باید حداقل 256 مگابایت از حافظه آن خالی باشد

- سرعت انتقال داده‌ها باید در خواندن 2.5 مگابیت و در ثبت 1.5 مگابیت باشد

پس از وصل کردن این دستگاه پیغامی ظاهر می‌شود که آیا برای ثبت یا خواندن فایل‌ها قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و یا برای گسترش حافظه سیستم قرار است در نظر گرفته شود.

 

- Readdrive ،Readyboost و Superfetch چه می‌کنند؟

Superfetch نام جدیدی برای مدیریت حافظه در ویندوز ویستا می‌باشد. این مدیریت سعی می‌کند بنا به رفتار کاربر آن دسته از نرم‌افزارهایی را که به احتمال زیاد کاربر از آنها استفاده خواهد کرد را به حافظه فراخوانی کند.

Superfetch رفتار خود را با رفتار کاربر نیز تنظیم می‌کند و Readyboost حافظه را گسترش می‌دهد. همان حافظه‌ای که قرار است در اختیار Superfetch قرار داده شود. این حافظه می‌تواند بر روی USB-Stick و یا همچنین هاردهای Hybrid که دارای حافظه فلش می‌باشند قرار بگیرد. Readydrive فایل‌ها را قبل از خاموش شدن کامپیوتر و یا تغییر حالت آنها برای صرفه‌جویی برق، در حافظه فلش موجود در هاردهای Hybrid ثبت و ذخیره می‌کند. در این حالت دیگر لازم نیست که در شروع بعدی کامپیوتر فایل‌ها و اطلاعات بسیار آهسته از هارد فراخونی شوند.

 

- USB-Stick من می‌تواند داده‌ها را تا 12 مگابیت در ثانیه بخواند ولی ویندوز ویستا باز هم اعلام می‌کند که برای Readboost به اندازه کافی سریع نیست!

بسیاری از سازندگان USB-Sickها سرعت ترتیبی ثبت و خواندن داده‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند ولی ویستا سرعت تصادفی ثبت و خواندن داده‌ها را محاسبه می‌کند. علاوه بر این، ممکن است در USB-Stickهای مختلف، حافظه‌هایی با سرعت‌های مختلف ساخته شده باشند. در آینده‌ای نزدیک USB-Stick‌های بیشتری به بازار ارائه خواهند شد که مارک مخصوص را برای استفاده در ویندوز ویستا دارا می‌باشند.

 

- آیا می‌توان همزمان از چند USB-Stick برای Readyboost استفاده کرد؟

خیر، تنها باید از یک USB-Stick‌ استفاده شود.

 

- Sideshow چیست؟

سازندگان نوت‌بوک‌ها می‌خواهند مدل‌هایی با Display دوم به بازار ارائه کنند که در آنها Gadgetها همانند Windows Sidebar عمل می‌کنند. در این dispaly می‌توانید برای مثال، ساعت، تاریخ و اطلاعات دیگری را نمایان کنید بدون اینکه احتیاج به روشن کردن کامپیوتر داشته باشید. البته این نقشه برای کامپیوترهای خانگی نیز در طی طراحیست. سازندگان مادربوردها، مدل‌هایی را معرفی کرده‌اند که به همراه یک sideshow-display عرضه خواهند شد.

 

شبکه

- آیا تنظیمات مربوط به شبکه راحت‌تر شده‌اند؟

بله، این مسئله بسیار راحت‌تر از ایکس‌پی شده است یک ویزارد مربوط به شبکه در تمامی روندهای کاری، کاربر را راهنمایی می‌کند. هنگامی که مشکلی پیش می‌آید، خود ویزارد پیشنهاداتی را ارائه می‌کند. در حالت جدید، تمامی کاربران نسبت به اطلاعات شبکه و امکاناتش آگاه شده و مشکلات را به صورت کلی و ترتیبی مشاهده خواهند کرد.

 

-آیا ارتباط با Hotspotها و شبکه‌های بی‌سیم در ویستا بهتر شده است؟

بله، در این مسئله هم ویستا نسبت به ایکس‌پی بسیار بالاتر است. کار کمی راحت‌تر شده است چرا که برای مثال، اصلا قبل از برقراری ارتباط شبکه با یک شبکه بی‌سیم، اطلاعات آن به صورت کامل به شما داده خواهد شد. ارتباطات شبکه می‌توانند ثبت شوند و به محض وارد شدن به محدوده ارتباطی دوباره فعال شوند.

 

- از لحاظ امنیتی، ارتباطات شبکه بی‌سیم در ویستا چگونه عمل می‌کنید؟

در اینجا هم اوضاع خوب است. به محض برقراری اولین ارتباط با یک شبکه بی‌سیم می‌توانید به ویستا اعلام کنید که این شبکه یک شبکه خصوصی و یا عمومی می‌‍‌باشد. بنا به داده شما ویندوز ویستا به صورت اتوماتیک تنظیمات مربوط به ایمنی را انجام داده و هر بار که دوباره در این شبکه فعال شوید، همین تنظیمات را برای شما اجرا خواهد کرد. در ارتباط با شبکه‌های عمومی، ویستا به صورت اتوماتیک، کامپیوتر شخصی و بقیه پوشه‌های آزاد شده را مخفی می‌سازد.

ویندوز ویستا

مولتی مدیا

- چه چیزهایی در مدیا سنتر ویندوز جدید می‌باشد؟

می‌توان گفت که زیاد تغییری نکرده است. منوها طرح بیرونی جدیدی را به خود گرفته‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت وجود Xbox360 توسط شبکه در کامپیوتر ویستا، کار با آن راحت‌تر باشد.

 

- آیا تغییری در مدیا سنتر ویندوز نیز ایجاد شده است؟

ویندوز ویستا دارای WMP11 می‌باشد که البته کاربران ایکس‌پی نیز با آن آشنایی دارند. گفته می‌شود که WMP دارای صفحه ظاهری بهتری شده است که باعث مدیریت و سازماندهی راحت‌تر محتوای مولتی‌مدیا می‌شود.

 

برنامه‌های کاربردی و کمکی

- نرم‌افزارها و ابزارهای موجود در ویندوز ویستا چه کارهایی می‌کنند؟

ویندوز ویستا دارای نرم‌افزارهای کاربردی و ابزار نصب شده بسیار زیادی می‌باشد. برای مثال Snipping Tool که توسط آن بدون استفاده از هیچ نرم افزار اضافی دیگری می‌توان به راحتی Screenshots را درست کرد.

نرم‌افزار کار با عکس مایکروسافت به نام paint هنوز هم دارای کمبود عملکرد می‌باشد. البته با کمک نسخه آخر Paint .Net 3.0 می‌توان مجانی کارهای کوچکی را انجام داد و نسبت به Paint موجود، بهتر وارد عمل شد.

Backup-Tool ‌موجود در ویندوز ویستا هنوز فاقد بسیاری از عملکردها است. البته در نسخه Ultimate می‌توان از Complet PC - Backup برای یک backup عالی و کامل از هر قسمت و سیستم عامل استفاده کرد.

یکی از نرم‌افزارهای جدید ویندوز، تقویم آن می‌باشد که کاربر می‌تواند بدینوسیله مدیریت اوقات خود را عهده‌دار باشد. به جای Outlook Express، Windows Mail جایگزین شده است که با وجود صفحه نمایشگر جدید آن، کار با آن و خصوصا مدیریت ایمیل‌ها بسیار آسان‌تر و جالب‌تر شده است.

 کسانی که دارای دوربین‌های دیجیتال می‌باشند، دیگر نگرانی ندارند چون گالری عکس ویندوز و گزینه‌های موجود در آن برای کار با عکس بسیار لذت‌بخش می‌باشد.

 

- Synchronize Center چه کاری را انجام می‌دهد؟

این بخش اجازه می‌دهد تا شما فایل‌هایی از یک کامپیوتر با یک کامپیوتر دیگر و یا با دستگاه‌های دیگر را Synchronize کنید.

 

- آیا Windows Movie Maker می‌تواند با Apple iLife -Suite رقابت داشته باشد؟

هم بله و هم خیر. گرچه WMM‌ در ارتباط با WDVD M کار با تکه‌های فیلم و رایت کردن ویدیوها بر روی دی‌وی‌دی را راحت‌تر می‌کند و گالری عکس ویندوز هم ابزار زیادی برای مدیریت و کار با عکس‌ها دارد اما باز هم در مقابل garageband موجود در Apples in iLife حرف زیادی برای گفتن ندارد.



نویسنده : مجتبی شفیعی » ساعت 12:11 صبح روز یکشنبه 86 تیر 3


<      1   2